پشـتیبانی (فقط واتس اپ و تلگرام)

تلگرام واتس اپ

دستگاه رولینگ رزوه زن

فرمت » دستگاه صنعتی » دستگاه رولینگ رزوه زن
دستگاه رولینگ رزوه زن

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

دستگاه رولینگ رزوه زن

دستگاه رولینگ رزوه زن و فرایندی که انجام می دهد یعنی عملیات رزوه کاری جزء مهمی از صنعت را تشکیل می دهند. رزوه زنی با استفاده از دستگاه رولینگ رزوه زن عملیات پر اهمیت و دارای ظرافت و دقت خاصی است که در صورتی که صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمان سازی و عمرانی از این فرایند به ظاهر ساده بهره گیرند، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند پروژه های خود را به سمت پیشرفت سوق داده و با استفاده از دستگاه رولینگ رزوه زن از هزینه های اضافی تا حد بالایی جلوگیری کنند. در این نوشتار با جزئیات دستگاه رولینگ ، قابلیت های این دستگاه و پارامتر های موثر بر قیمت آن آشنا می شویم.

دستگاه رولینگ رزوه زن

نمای سه بعدی از دستگاه رولینگ رزوه زن

دستگاه رولینگ

در دستگاه رولینگ ، قطعه ای استوانه ای شکل در میان قالب های رزوه دار حرکت کرده و فرایند رزوه زنی بدون اینکه براده ای تولید شود انجام می شود. فرایند رولینگ یا همان نورد رزوه زنی از فرایند های شکل دهی فلزات محسوب شده که از آن برای تولید انواع پیچ ها استفاده می شود. همچنین باید توجه داشت که فرایند ایجاد رزوه از طریق براده برداری نیز امکان پذیر است.

رزوه زنی با دستگاه رولینگ در دمای محیط انجام می شود و از این رو فرایند رزوه زنی با دستگاه رولینگ را فرایند شکل دهی سرد نیز می نامند. از طرفی اگر جنس قطعه از جنس قالب مورد استفاده سخت تر باشد به ناچار باید از نورد گرم استفاده کرد.

دستگاه رولینگ

غلطک های دستگاه رولینگ رزوه زن

روش های تولید قطعات رزوه دار

در حقیقت تولید قطعات رزوه دار به روش های مختلفی انجام می شود که در زیر به انواع آن ها اشاره می شود:

۱- فرایند کاهشی ( همانند فرایند های تراشکاری و برشکاری)

۲- فرایند های افزایشی ( همانند فرایند های ساخت افزایشی با پرینت سه بعدی )

۳- فرایند های شکل دهی ( همانند رولینگ با دستگاه رولینگ رزوه زن ، ریخته گری و قالب سازی)

علاوه بر دسته بندی بالا در زیر به دو دسته بندی کلی از انواع رزوه زنی پرداخته می شود که مکانیزم دستگاه رولینگ رزوه زن همان روش سوم یعنی روش شکل دهی است.

روش تراشکاری در دستگاه رولینگ رزوه زن

روش تراشکاری در دستگاه رولینگ رزوه زن همان روش به کارگیری حدیده و قلاویز است و اساس کار آن بدین شکل است که پیچ ها با استفاده از فشار وارده از سمت یک ابزار خاص به اسم قلاویز یا حدیده، شکل دهی و فرم دهی می شوند. با استفاده از این روش ها به طور متوسط بین 15 تا 20 درصد در استفاده از مواد اولیه صرفه جویی می شود.

دستگاه رزوه لوله

دستگاه رولینگ رزوه زن

روش شکل دهی در دستگاه رولینگ رزوه زن

روش شکل دهی در دستگاه رولینگ رزوه زن چیزی جز ایجاد رزوه روی قطعات فلزی با استفاده از نورد نیست. رزوه های ایجاد شده با دستگاه رولینگ رزوه زن می تواند داخلی یا خارجی باشد که به ترتیب همان پیچ ها و مهره ها هستند. شکل دهی دندانه در این روش با استفاده از قالب هایی که شکل رزوه را روی خود دارند انجام می شود. فرایند به این صورت است که این قالب ها بر روی سطح قطعه فشار وارد کرده و برجستگی های آن ها بر سطح قطعه رزوه مورد نظر را ایجاد و تکمیل می کنند. قالب هایی که در این فرایند استفاده می شوند انواع مختلف استوانه ای و یا تخت می باشند.

از این روش به منظور تولید قطعات در تیراژ بالا و انبوه استفاده می شود. اما در صورتی که تولید تکی باشد هزینه کار با استفاده از روش شکل دهی با دستگاه رولینگ رزوه زن بالا می رود. همچنین باید توجه کرد که تنها قطعاتی را می توان با این روش رزوه زنی کرد که دارای سختی پایین تر از HRC 30 می باشند. برای نمونه چدن GG و GGG را نمی توان با این روش رزوه زنی کرد اما چدن GTW همگن سازی شده که سختی کمتری دارد ، قابلیت رزوه زنی با این روش و با استفاده از دستگاه رولینگ رزوه زن را دارد. همچنین با این روش امکان رزوه زنی برای آلیاژ هایی که کارسرد شده و دارای ترک های خستگی هستند (بر اثر فشردگی کریستالی)  وجود ندارد.

دستگاه رزوه زن پیچ

همچنین در زیر مثالی از رزوه زنی پیچ با دستگاه رزوه زن پیچ به چند صورت مختلف بیان می شود. در حقیقت هر روش برتری هایی دارد اما به منظور تولید انبوه پیچ ها با دستگاه رزوه زن پیچ باید از روشی استفاده کرد که هم دارای سرعت و هم دارای دقت بالا باشد. برای مثال رولینگ دو توپی و سه توپی برای تولید قطعات به صورت انبوه استفاده می شوند و هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند که در زیر به صورت خلاصه به کاربرد رولینگ دو توپی در دستگاه رولینگ رزوه زن اشاره می شود.

دستگاه رزوه زن پیچ انواع پیچ ها را می تواند تولید کند. در حقیقت پیچ هایی با اشکال مختلف مثل پیچ هایی که گل مربعی دارند ، پیچ های هشت پر ، پیچ های شش گوش ، انواع آلن ها ، انواع پیچ های اتاقی ، انواع رزوه جک سقفی و غیره را می توان با استفاده از روش رولینگ دوتوپی با استفاده از دستگاه رزوه زن پیچ تولید کرد. علاوه بر ‌آن از روش رولینگ اصطکاکی نیز می توان برای تولید رزوه های موجود در پیج های هزارخاره و پیچ هایی که رزوه متقاطع دارند استفاده کرد.

دستگاه رزوه زن پیچ

رزوه های ایجاد شده روی پیچ

سرعت رزوه زنی سرد در دستگاه رولینگ رزوه زن

سرعت رزونی زنی سرد در دستگاه رولینگ رزوه زن به پارامتر های مختلفی بستگی دارد اما در حالت کلی در دستگاه رولینگ رزوه زن سیستم ایجاد رزوه به روش رولینگ یا نورد سرد روشی پر بازده است که در آن قطعات با نرخ بالایی رزوه زنی می شوند. در برخی از روش های رزوه زنی ، دستگاه رولینگ رزوه زن می تواند هزاران قطعه پیچ را تنها در یک ساعت رزوه زنی کند. همچنین امکان تولید اشکال هندسی مختلف در ابعاد مختلف نیز در تعداد بسیار بالا در این روش وجود دارد. از دستگاه رولینگ رزوه زن در تولید پیچ های دقیق ماشین کاری استفاده می شود.

دستگاه رزوه زن میلگرد

رزوه های ایجاد شده روی میلگرد

مکانیزم دستگاه رولینگ رزوه زن

در دستگاه رولینگ رزوه زن قالب ها به خوبی به یکدیگر مطابقت داشته و به راحتی به قطعه نفوذ می کنند و رزوه ها را ایجاد می کنند. در ابتدا یک قطعه کار استوانه ای شکل به داخل دستگاه رفته و در بین قالب ها قرار می گیرد. سپس با حرکت و چرخش قالب ها که این حرکت می تواند رفت و برگشتی نیز باشد، فرایند شکل دهی و ایجاد رزوه انجام می شود. هر دستگاه رولینگ رزوه زن از نظر شکل رزوه ای که ایجاد می کند و سرعتی که دارد متفاوت است. در حقیقت موارد ذکر شده به نوع قالب استفاده شده در آن دستگاه بستگی دارد که جنس آن قالب معمولا فولاد حرارت دیده است.

مزایای رزوه زنی رولینگ

مزایای رزوه زنی رولینگ در زیر به صورت خلاصه بیان می شود.

۱- کیفیت بالاتر روش رولینگ ( کیفیت آن 32 میکرون بالاتر از براده برداری است)

۲- رزوه های ایجاد شده با دستگاه رولینگ رزوه زن مقاومت بالاتری نسبت به رزوه های تولید شده با روش براده برداری دارند.

۳- سرعت این روش ۳ برابر بیشتر از روش براده برداری است.

۴- دور ریز این روش بسیار کمتر از روش براده برداری است.

دستگاه رولینگ رزوه زن

قالب رزوه زنی در دستگاه رولینگ

قابلیت های دستگاه رولینگ رزوه زن

قابلیت های دستگاه رولینگ رزوه زن منحصر به فرد بوده و ويژگی های خاصی را داراست که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می شود.

۱- توانایی ایجاد پخ زنی در انتهای رزوه ها و پیچ ها با استفاده از دستگاه رولینگ رزوه زن ۲- توانایی تولید پیچ مخروطی در دستگاه رولینگ رزوه زن ۳- توانایی تولید انواع پیچ های مختلف آزمایشگاهی و پیچ های دقیق در ابعاد بسیار کوچک ۴- توانایی تولید قطعات توخالی  ۵- توانایی رزوه زنی قطعات نامنظم ۶- رزوه زنی قطعات طولانی ۷- تیراژ تولیدی بسیار بالا

قیمت دستگاه رزوه زنی میلگرد

امروزه تجهیزات دستگاه رولینگ رزوه زن خصوصا دستگاه رزوه زنی میلگرد اهمیت بالایی پیدا کرده است. بنابراین اطلاع از قیمت دستگاه رزوه زن و خصوصا قیمت دستگاه رزوه زنی میلگرد نیز مهم است. فروش این تجهیزات (به ويژه تجهیزات دستگاه رزوه زنی میلگرد آجدار) در سال های گذشته با توجه به گسترش پروژه های عمرانی افزایش داشته است. از این رو کارخانه های تولیدی سعی دارند این دستگاه ها را به صورت انبوه و با قابلیت های فراوان به مشتریان و مخاطبان خود ارایه دهند. همین موضوع سبب شده است که قیمت دستگاه رزوه زنی میلگرد کاهش پیدا کند. اما همچنان عوامل مختلفی در تعیین قیمت دستگاه رزوه زنی میلگرد دخیل هستند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

قیمت دستگاه رزوه زن

محدوده قیمت دستگاه رزوه زن بسیار وسیع است. قیمت دستگاه رزوه زن به پارامترهایی نظیر جنس و ابعاد قطعه و مشخصات فنی دستگاه بستگی دارد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و قیمت دو دستگاه رزوه زن مختلف که در کشور چین ساخته شده اند پرداخته می شود تا بتوان دید بهتری نسبت به محدوده قیمت دستگاه رزوه زن پیدا کرد. (توجه: قیمت های ارائه شده ممکن است با قیمت های واقعی تفاوت داشته باشد)

قیمت دستگاه رزوه زن

مشخصات و قیمت دو مدل مختلف از دستگاه رولینگ رزوه زن

برای مطالب بیشتر:

فرز cnc چهار محور

فرز cnc پنج محور

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بیشتر بخوانید:

دستگاه cnc سنگ

دستگاه CNC سنگ ، ابزاری اتوماتیک است که برای حکاکی و شکل دهی سنگ برای مقاصد مختلف مثل ایجاد طراحی های معماری، تولید مجسمه یا تولید

اسکنر سه بعدی

اسکنر سه بعدی دستگاهی است که شکل و ظاهر اجسام را بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل داده های مربوط به آن ها می پردازد.

دستگاه رول فرمینگ گالوانیزه

دستگاه رول فرمینگ گالوانیزه برای شکل دهی ورق های گالوانیزه استفاده می شود که دارای طرح خاصی هستند و به صورت انبوه تولید می شوند. این

دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی با استفاده از روش برش لیزر فلزات یکی از پیشرفته ترین متد های ساخت قطعات دقیق ماشین آلات و ورقه های فلزی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخصص دارید؟ به ما بپیوندید