پشـتیبانی

09960666468

دستگاه برش لیزری ورق فلزی

فرمت » دستگاه صنعتی » دستگاه برش لیزری ورق فلزی
دستگاه برش لیزری ورق فلزی

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی با استفاده از روش برش لیزر فلزات یکی از پیشرفته ترین متد های ساخت قطعات دقیق ماشین آلات و ورقه های فلزی با ضخامت کم است. این روش می تواند در صنعت بسیار سودمند باشد. دستگاه برش لیزری ورق فلزی علاوه بر برش ورق ، حکاکی های مختلف و متنوعی را نیز می تواند روی آن ها انجام دهد.

در حقیقت برش لیزری ورق فلزی نوع خاصی از برش غیر تماسی را انجام می دهد که در آن با استفاده از فرایند تولید حرارت از گرمای کانونی و انرژی حرارتی ایجاد شده ناشی از دستگاه لیزر ، قسمت مورد نظر برش داده می شود. برش لیزری ورق فلزی در مقایسه با دستگاه ها و روش های سنتی برش دهی مثل برش فلز با اره دارای مزایای فراوانی است. برای مثال انرژی حاصل از لیزر در دستگاه برش لیزری ورق فلزی می تواند مواد با ضخامت های مختلف از جمله ورق های فلزی در ابعاد مختلف را برش دهد.

دستگاه برش لیزری ورق فلزی

برش لیزری ورق فلزی

برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی دارای خصوصیات منحصر به فردی است. این ويزگی ها آن را از سایر روش های برش دهی می تواند متمایز کند. در زیر به چند مورد از ویژگی های برش لیزری ورق فلزی اشاره می شود.

دقت بسیار بالای دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی نسبت به روش های سنتی ، در هنگام برش دارای کیفیت و دقت لبه بالاتری است. در دستگاه برش لیزری ورق فلزی از یک پرتو کاملا متمرکز استفاده می شود. متمرکز بودن پرتو موجب کوچک شدن ناحیه متاثر از حرارت در حین برش شده و حرارت زیادی به نواحی اطراف محل برش منتقل نمی شود.

عملکرد خودکار دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی دارای عملکرد کنترل کامپیوتری یا همان CNC است. به این معنا که فرایند برش را می توان با استفاده از کامپیوتر و با به کارگیری برنامه های خودکار و از پیش طراحی شده کامپیوتری انجام داد. این کار سرعت و دقت برش را افزایش می دهد.

ایمنی بالای دستگاه برش لیزری ورق فلزی

استفاده از دستگاه برش لیزری ورق فلزی حوادث ناشی از محیط کار را کاهش می دهد. زیرا عملیات برشکاری با دستگاه برش لیزری ورق فلزی فرایندی غیر تماسی است. یعنی دستگاه به طور فیزیکی با مواد تماس ندارد و همچنین نیازی به مداخله دستی اپراتور در حین فرایند برش نیست.

افزایش انعطاف پذیری مواد در دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری ورق فلزی به افراد اجازه می دهد تا با استفاده از طیف وسیعی از ضخامت و مواد بتوانند فرایند برشکاری را انجام دهند. در حقیقت اگر ورقی با استفاده از دستگاه CNC لیزری برشکاری شود ، نیازی به ماشین کاری نخواهد داشت و این قطعات در هیچ نقطه ای از سطح خود، سوختگی ندارند. از آنجایی که در حین فرایند برش ، اشعه در حالت کانونی تابیده می شود ، به جز قسمت برش ، در بقیه نقاط قطعه ویژگی های مکانیکی و فیزیکی ماده حفظ شده و تغییر چندانی نمی کند. جدای از موارد ذکر شده ، دستگاه برش لیزری ورق فلزی برای تولیدکنندگان هم بسیار سود ده و مفید هستند.

در دستگاه برش لیزری ورق فلزی نکته مهمی که وجود دارد این است که این دستگاه ها در رده دستگاه های برش لیزری فلزات قرار می گیرند. ساختار برخی از فلزات با دیگر فلزات متفاوت است (مثل طلا و فولاد) اما می توان با تغییر بعضی از فاکتور ها مثل قدرت اشعه لیزر ، دستگاه برش لیزری ورق فلزی را به شکل عمومی تری به کار برد.

برش لیزری ورق فلزی

برش لیزری ورق فلزی

کاربرد دستگاه برش لیزر

از دستگاه برش لیزری ورق فلزی در موارد زیادی می توان استفاده کرد و کاربرد دستگاه برش لیزر بسیار گسترده است. برش قطعات تبلیغاتی ، تولید درب های ساختمانی ، تولید تابلوهای فروشگاه ها و تابلو های خدماتی ، تولید قطعات خودرو همگی از کاربرد دستگاه برش لیزر محسوب می شوند. همچنین با استفاده از دستگاه برش لیزری ورق فلزی می توان انواع فلزات با ضخامت های مختلف و جنس متفاوت از جمله آهن ، آلومینیوم ، برنج و استیل را برش دهی کرد.

برش لیزری

برش لیزری

عملکرد دستگاه برش لیزری ورق فلزی

عملکرد دستگاه برش لیزری ورق فلزی  تا حدودی می تواند پیچیده باشد. برای درک بهتر عملکرد این نوع دستگاه ها لازم است با عبارت های به خصوصی آشنا شویم. در زیر به صورت خلاصه چند نمونه از اصطلاحات رایجی که در حین کار با دستگاه برش لیزری ورق فلزی استفاده می شود آورده شده است.

زاویه کونیک و کرف (Kerf) در دستگاه برش لیزری ورق فلزی

زاویه کونیک در دستگاه برش لیزری ورق فلزی به معنای قطر سوراخی است که برای برش لیزری ایجاد می شود. میزان آن به طرح برش بستگی دارد. کرف نیز در دستگاه برش لیزری ورق فلزی همان ریزترین شعاع قابل برش است که به ضخامت ورق بستگی داشته و باید در طراحی لحاظ شود. مثلا گوشه هایی که تیز هستند باید شعاع آن ها حداقل برابر با کرف باشد. علاوه بر آن‌ ، کمترین سوراخی که می توان در ورق های فلزی ایجاد کرد به ضخامت ورق بستگی دارد. مشخص است که هر چقدر کرف دستگاه کوچک تر باشد قابلیت آن در برش دنده های کوچکتر نیز افزایش پیدا می کند.

سرعت برش و صافی سطح در دستگاه برش لیزری ورق فلزی

سرعت برش در دستگاه برش لیزری ورق فلزی به قابلیت های دستگاه و نیز توان اشعه لیزر بستگی دارد. این موضوع سبب گستردگی کاربرد دستگاه برش لیزر شده است. در حقیقت با زیاد شدن توان دستگاه امکان بالا بردن سرعت برش نیز فراهم می شود. یکی دیگر از مهم ترین پارامتر هایی که در زمینه برش خصوصا در دستگاه برش لیزری ورق فلزی وجود دارد صافی سطح برش و عدم حضور اکسید می باشد. این صافی را می توان با بکارگیری تکنولوژی های مختلف و تنظیم صحیح پارامتر های کنترلی مثل فشار گاز و سرعت برش به دست آورد.

تولید پلیسه در دستگاه برش لیزری ورق فلزی

در دستگاه برش لیزری ورق فلزی کیفیت نهایی بالاتر به معنای تولید پلیسه کمتر پس از فرایند برش است. در صورتی که پلیسه تولید شده کم باشد نیاز به فرایند های ماشین کاری نیز به حداقل می رسد.

برش لیزری ورق فلزی

جرقه های ایجاد شده حین برش لیزری

قیمت دستگاه برش لیزری فلزات

در صورتی که تصمیم به خرید دستگاه برش لیزری ورق فلزی دارید توجه به نوع برش بسیار مهم است. قیمت دستگاه برش لیزری فلزات به پارامتر های گوناگونی بستگی دارد. برای مثال در صورتی که قصد حکاکی غیرفلزات را داشته باشید استفاده از دستگاه های با وات کمتر توصیه می شود. اما در صورتی که به دنبال دستگاه برش لیزری ورق فلزی هستید دستگاه های با وات بالاتر توصیه می شود. باید توجه داشته باشید که همیشه وات کمتر نشانه ارزان تر بودن نیست.

در حقیقت ، قدرت تیوب ، تعیین کننده قیمت دستگاه برش لیزری فلزات محسوب می شود. هر چقدر قدرت تیوب لیزر در دستگاه برش لیزری ورق فلزی افزایش یابد کیفیت و دقت حکاکی کمتر می شود. اما در این حالت برشکاری بهتر صورت می گیرد یعنی کیفیت حکاکی با قدرت تیوب نسبت عکس دارد. در صورتی که کار حکاکی بیشتری لازم باشد (نسبت به کار برشکاری) باید دستگاه تیوب حداکثر 80 وات خریداری شود و اگر کار های برشکاری بیشتر باشد لازم است تا از دستگاه با تیوب 130 وات به بالا استفاده شود.

در حالت کلی دستگاه لیزر با تیوب 100 وات می تواند برای تمامی کارها مناسب باشد. همچنین باید توجه شود که این تیوب ها قابل تعویض بوده به شرطی که پاور تغذیه دستگاه نیز متناسب با تیوب لیزر تغییر کند. در حالت کلی زمانی که قصد خرید و اطلاع از قیمت دستگاه برش لیزری فلزات را داشته باشیم باید از توان تولیدی پاور دستگاه مطمئن شویم چرا که در غیر این صورت برای تغییر تیوب لیزر به مشکل بر خواهیم خورد.

 قیمت دستگاه برش لیزری ورق فلزی

دستگاه برش لیزری

محاسبه قیمت دستگاه برش لیزری ورق فلزی

برای محاسبه قیمت دستگاه برش لیزری فلزات معمولا آن ها را به دو دسته کلی فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می شود.  هر کدام با توجه به نوع کاربرد و قابلیت های خاصی تولید می گردد که همین موضوع می تواند قیمت آن ها را تعیین کند. برای مثال نوع دستگاه برش لیزری که در صنعت کیف سازی استفاده می شود با دستگاهی که در صنعت حکاکی به کار می رود فرق دارد. در حقیقت تیوب دستگاه های برش لیزری در توان هایی مثل 40، 80، 100، 160 و 200 وات و با عمر مفید 3000، 7000 و 10000 ساعت کار تولید می شوند. دستگاه برش لیزری ورق فلزی تنوع و گستردگی بالایی در صنایع مختلف دارد. با توجه به نوع صنعتی که در آن استفاده می شود نوع دستگاه برش لیزری ورق فلزی مورد استفاده متفاوت بوده و در نتیجه قیمت متفاوتی خواهد داشت.

برش لیزری ورق فلزی

برش لیزری ورق

از عوامل دیگری که بر قیمت دستگاه برش لیزری فلزات موثر است اندازه میز آن می باشد. در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان دستگاه برش لیزری ورق فلزی را با دو میز مشبک لانه زنبوری و تیغه ای می سازند که هر کدام برای برش دهی متریال های خاصی کاربرد دارند. بزرگترین میز برای دستگاه های برش لیزر که در کار های خدماتی و تابلوسازی استفاده می شود اندازه ای در حدود ۹۰×۱۳۰ و ۱۳۰×۱۸۰ سانتی متر دارد. مدل دیگر که اندازه آن بزرگتر است به میز تمام ورق مشهور است.

کاربرد دستگاه برش لیزر

برش لیزری ورق فلزی

مطالب بیشتر:

فرز cnc چهار محور

فرز cnc پنج محور

دستگاه cnc سنگ

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بیشتر بخوانید:

دستگاه رولینگ رزوه زن

دستگاه رولینگ رزوه زن و فرایندی که انجام می دهد یعنی عملیات رزوه کاری جزء مهمی از صنعت را تشکیل می دهند. رزوه زنی با استفاده

دستگاه cnc سنگ

دستگاه CNC سنگ ، ابزاری اتوماتیک است که برای حکاکی و شکل دهی سنگ برای مقاصد مختلف مثل ایجاد طراحی های معماری، تولید مجسمه یا تولید

فرز cnc پنج محور

فرز cnc پنج محور می تواند فرایند ماشین کاری قطعات بسیار پیچیده را با کاهش حرکت های مورد نیاز برنامه نویسی و فیکسچر بندی انجام دهد.

اسکنر سه بعدی

اسکنر سه بعدی دستگاهی است که شکل و ظاهر اجسام را بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل داده های مربوط به آن ها می پردازد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخصص دارید؟ به ما بپیوندید