پشـتیبانی (فقط واتس اپ و تلگرام)

تلگرام واتس اپ

ریخته گری قطعات لوستر

فرمت » ریخته گری » ریخته گری قطعات لوستر
ریخته گری قطعات لوستر

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ریخته گری قطعات لوستر

ریخته گری قطعات لوستر در بازار لوستر ، وسایل ترئینی دکوراسیون و اکسسوری های مربوط به محیط منزل و کار استفاده می شود. لوستر از جمله محصولاتی است که چندین سال است در کشور ما در شکل ها و مدل های متنوع، با حساسیت و ظرافت خاصی تولید می شود. تقریبا 80 درصد لوازم لوستر در داخل کشور تولید می شوند و این یکی از نکات مثبت تولید لوازم لوستر محسوب می شود، چراکه نیاز به وارد کردن قطعات آن به داخل کشور دیده نمی شود. از جمله مواد اصلی که در ساخت لوستر استفاده می شود میتوان به برنج و برنز اشاره کرد. جنس بدنه لوستر های ایرانی اغلب از برنج و برنز است و آبکاری های گوناگون روی قطعات فلزی لوستر انجام می شود. در مقابل، لوستر های چینی اغلب جنس بدنه آهنی دارند.

ریخته گری قطعات لوستر

لوستری لوکس از جنس فلز طلا

ريخته گري قطعات لوستر با روش دایکاست انجام می شود. در ریخته گری تحت فشار فلز مذاب با فشار به قالب تزریق می شود و بعد از سرد شدن، قطعه مورد نظر به دست می آید. ریخته گری تحت فشار بسیار شبیه به ریخته گری ریژه است با این تفاوت که، در روش قالب ریژه ، مذاب فلز با نیروی وزن خود سیلان پیدا می کند و به درون قالب می رود اما در ریخته گری تحت فشار که برای ریخته گری قطعات فلزی لوستر استفاده می شود، مذاب فلز با فشار و سرعت بیشتری درون قالب می رود. در نتیجه می توان در ریخته گری تحت فشار قطعات فلزي لوستر ، قطعات با اشکال پیچیده را تولید کرد.

روش کار ریخته گری قطعات لوستر

همانطور که پیش تر اشاره شد، ریخته گری با فشار روشی است که می توان با استفاده از آن قطعات با ضخامت دیواره کم با کیفیت بالا، نزدیک به شکل نهایی، با پرداخت سطح خوب و هم چنین خواص نزدیک به خواص آهنگری شده تولید کرد. در نتیجه این روش برای ریخته گری قطعات لوستر روشی مناسب است.

ریخته گری لوستر

لوستر فلزی

در این روش، بعد از بسته شدن قالب، مذاب فلز به پمپ یا سیستم تزریق مذاب هدایت شده و پیستون پمپ، مواد مذاب را با سرعت به قالب می ریزد. پمپ تزریق مذاب در فرآیند ريخته گري قطعات لوستر ، می تواند در دمای محیط یا در دمای فلز مذاب کار کند. زمانی که مذاب درون قالب در حال سرد شدن هست نیز، پمپ به فشار خود ادامه می دهد. در مرحله آخر نیز قالب باز شده و قطعه بیرون آورده می شود.

به منظور استفاده دوباره از قالب برای ریخته گری قطعات لوستر ، داخل آن تمیز شده و در صورت نیاز روغن کاری می شود.

قطعات برنجی لوستر

قطعات برنجی لوستر

وقتی محفظه از مذاب پر شد، فشار بالای 20 تا 175 پاسگال (3000 تا 25000 پوند بر اینچ مربع) به آن اعمال شده و تا پایان انجماد نگه داشته می شود. شکل های ظریف مانند قطعات فلزی لوستر را می توان با فشاری کمتر از آنچه به صورت طبیعی برای آهنگری گرم یا سرد مورد نیاز است، به این روش تولید کرد.

فرآیند تولید لوستر

به طور کلی می توان مراحل تولید لوستر را به صورت زیر دسته بندی کرد:

تراشکاری در واقع به فرآیند شکل دهی فلزات به روش براده برداری و با استفاده از ماشین تراشکاری گفته می شود.

خمکاری قطعات فلزی نیز به منظور شکل دادن به قطعه بوده و به صورت اعمال فشار به قطعه برای خمش و زاویه دار کردن آن تعریف می شود.

ریخته گری قطعات لوستر

خم کاری یک قطعه فلزی به منظور شکل دهی به آن

  • پرسکاری قطعات

عملیات پرسکاری نیز برای شکل دهی به قطعات فلزی لوستر استفاده می شود که با تحت فشار قرار دادن آن انجام می شود.

فرآیند آبکاری یکی از روش های پوشش دهی است که با استفاده از یک فلز روی یک سطح رسانا عمل پوشش دهی به روش آبکاری انجام می شود.

ریخته گری قطعات لوستر

عملیات آبکاری برای پوشش دهی سطوح

  • قلمزنی قطعات و …

قلمزنی قطعات برای ایجاد خطوط و نقوش روی قطعات فلزی به منظور شکل دهی به وسیله قلم و با ضربه چکش بر روی اجسام فلزی به خصوص مس ، طلا ، برنج و برنز انجام می شود.

قطعات فلزی لوستر

یک قطعه لوستر که طرح روی آن با قلم زنی ایجاد شده است

هر کدام از مراحل بالا به صورت جداگانه در مراحل تولید لوستر انجام می شوند.

دایکاست قطعات لوستر برنزی

دایکاست قطعات لوستر یکی از روش های تولید لوسترهای برنزی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی در حوزه محصولات روشنایی پیدا کرده است. رنگ خاص قطعات لوستر برنزی باعث می شود جلوه زیبایی به دکوراسیون و محیط داده شود. قطعات لوستر برنزی نیر مانند سایر فلزات به کار رفته در ساخت قطعات فلزی لوستر ، می تواند به اشکال مختلفی شکل دهی شود و همراه با دیگر فلزات و یا به تنهایی و با استفاده از کریستال های مختلف تزئین شود.

قطعات لوستر برنزی

لوستر برنزی تزئین شده با قطعات کریستالی

قیمت قطعات لوستر برنزی

قیمت قطعات لوستر برنزی تعیین می کند که قیمت نهایی یک لوستر از جنس برنز چقدر باشد. برنز نیز مانند سایر فلزات در بازار قیمت ثابتی ندارد در نتیجه قیمت قطعات لوستر برنزی متغیر بوده و وابسته به قیمت متریال به کار رفته در آن است. قیمت قطعات لوستر برنزی و برنجی تقریبا با هم برابر است و در مواردی اختلاف کمی باهم دارند.

قطعات فلزی لوستر

تصویری از یک لوستر فلزی به رنگ مشکی و مدل شمعی

ریخته گری لوستر برنجی

ریخته گری لوستر از جنس برنج شامل انواع لوستر های پذیرایی، لوسترهای اتاق خواب، آباژور و … است که به روش ریخته گری تحت فشار تولید می شوند. یکی از قطعات برنجی لوستر ، ستون است. ستون لوستر می تواند علاوه بر برنج از فلزهای دیگری مانند برنز، آلومینیوم، آهن و یا آلیاژهای آن ها باشد.

ریخته گری قطعات لوستر

ترکیب طرح کلاسیک و مدرن برای تولید لوستر

زنجیرهایی که در قطعات برنجی لوستر استفاده می شوند، می توانند از جنس فلزات دیگر نیز باشند. زنجیرها با اشکال و طرح های گوناگون به صورت رشته ای در قطعات برنجی لوستر نصب می شوند.

قیمت قطعات لوستر برنجی

قیمت قطعات ریخته گری لوستر از جنس برنج علاوه بر این که به قیمت فلز به کار رفته در آن بستگی دارد، به شکل، اندازه و ظرافت و تزئین به کار رفته در لوستر نیز بستگی دارد.

قطعات برنجی لوستر

لوستر کلاسیک مدل شمعی

هر چه قطعات برنجی استفاده شده در ساخت لوستر خلوص بیشتری داشته باشند، قیمت قطعات لوستر برنجی نیز افزایش می یابد. هم چنین هر چه لوستر ظریف تر، دارای شاخه های بیشتر و نیاز به عملیات طولانی تری داشته باشد، قیمت ریخته گری لوستر بالاتر می رود. اما در تولید و دایکاست قطعات لوستر ، با ترکیب فلزات با قطعات کریستالی می توان قیمت آن ها را کاهش داد و به صرفه تر کرد.

ریخته گری قطعات لوستر آلومینیومی

دایکاست قطعات لوستر آلومینیومی نسبت به جنس برنجی و برنزی ، به دلیل قیمت پایین تر فلز پایه، هزینه کمتری دارند اما در مقابل، قطعات لوستر برنزی و قطعات برنجی لوستر از لحاظ مقاومت و استحکام، دوام بیشتری دارند و جلوه آن ها نیز نسبت به قطعات آلومینیومی لوستر زیباتر است.

قطعات آلومینیومی لوستر

قطعات آلومینیومی لوستر

در مقابل، قطعات الومینیومی لوستر سبک تر بوده و در طراحی دکوراسیون لوسترهای مدرن و مینیمال کاربرد بیشتری می توانند داشته باشند.

مزایای ریخته گری قطعات لوستر

  • اشکال با شکل هندسی پیچیده را می توان با روش ریخته گری تحت فشار تولید کرد.
  • با این روش دایکاست قطعات لوستر با دیواره نازک نیز قابل انجام است، چرا که پر کردن قالب با سرعت و فشار انجام می شود.
  • اگر از قالب های چند حفره استفاده شود، نرخ تولید و عملیات ریخته گری لوستر بالا می رود.
  • با روش دایکاست قطعات لوستر می توان لوستر برنزی ، آلومینیومی، برنجی و در کل قطعات فلزی لوستر را به گونه ای تولید کرد که سطح پرداخت خوبی داشته باشند و نیاز به ماشین کاری بعدی نداشته باشند. در نتیجه از این بُعد، از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
  • دایکاست قطعات لوستر از جنس آلومینیوم ، نسبت به روش های دیگر تولید مقاومت بیشتری دارند.
  • قالب هایی که برای دایکاست قطعات لوستر استفاده می شوند، قبل از آن که فرسوده شوند می توانند هزاران قطعه تولید کنند در نتیجه سرمایه گذاری برای تولید قطعه کمتر است.
  • قطعات فلزی لوستر مقاطع ظریفی دارد در نتیجه روش ریخته گری تحت فشار نسبت به سایر روش های ساخت قطعات فلزی ، برای تولید وسایل لوستر برتری دارد.
قطعات لوستر برنزی

لوستر مدل شمعدانی از جنس برنز

خدمات آنادایز رنگی خدمات سند بلاست خدمات شات بلاست گالوانیزاسیون

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بیشتر بخوانید:

ساخت قالب ریخته گری آلومینیوم

ساخت قالب ریخته گری آلومینیوم اولین گام در فرآیند ریخته گری آلومینیوم است. در فرآیند ساخت قطعات فلزی با ریخته گری ، قالب سازی ، پایه

ریخته گری با مدل تبخیری

ریخته گری با مدل تبخیری یکی از فرآیند های ریخته گری در قالب موقت است. در این روش برای ساخت حفره قالب از مدل هایی که قابلیت

کارگاه ساخت قطعات فلزی

کارگاه ساخت قطعات فلزی محیطی متشکل از دستگاه های صنعتی و پرسنل مجرب است که در جهت ساخت قطعات فلزی با یکدیگر همکاری می کنند. اینگونه

ریخته گری پوسته ای

ریخته گری پوسته ای یا همان قالب گیری پوسته ای یکی از فرایند های ریخته گری قالب مصرفی است. برای ایجاد حفره های قالب در روش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخصص دارید؟ به ما بپیوندید