پشـتیبانی

09960666468

درآمد تولید شمش آلومینیوم

فرمت » ریخته گری » درآمد تولید شمش آلومینیوم
درآمد تولید شمش آلومینیوم

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

درآمد تولید شمش آلومینیوم

درآمد تولید شمش آلومینیوم را می توان با کسر هزینه ی خرید مواد اولیه از درآمد فروش شمش آلومینیوم به دست آورد. میزان درآمد تولید شمش آلومینیوم با توجه به ظرفیت تولید، تعداد و نوع ماشین آلات استفاده شده در تولید این شمش ها متفاوت است.

تولید شمش آلومینیوم

روش تولید آلومینیوم با در نظر گرفتن نوع آلومینیوم به دو صورت انجام می شود. در حالت اول، تولید آلومینیوم اولیه با استفاده از آلومینا و حالت دوم، تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی است. درآمد تولید شمش آلومینیوم در حالت دوم خیلی بیشتر است زیرا در این حالت، سرمایه اولیه بسیار کمتری از حالت اول نیاز است. هر یک از این حالت ها در این قسمت بررسی می شوند.

تولید آلومینیوم اولیه از سنگ معدن بوکسیت

در این روش، آلومینیوم به صورت آلومینا از بوکسیت استخراج می شود. سپس آلومینا استخراج شده با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مخصوص به صورت فلز آلومینیوم در دسترس قرار می گیرد. بوکسیت با درجات کیفی مختلفی مورد بهره برداری قرار می گیرد. به همین دلیل کیفیت آلومینیوم تولید شده، با در نظر گرفتن زمان، شرایط بهره برداری، نوع فناوری و شرایط اقتصادی متفاوت است. این موضوع سبب شده، کیفیت سنگ معدن بوکسیت یکی از عوامل تاثیرگذار روی درآمد تولید شمش آلومینیوم باشد.

تولید آلومینیوم اولیه از سنگ معدن بوکسیت

تولید آلومینیوم اولیه از سنگ معدن بوکسیت

برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در تولید شمش آلومینیوم نیاز به سرمایه زیادی است. همچنین این ابزار بسیار جاگیر هستند و فضای بزرگی برای مکان کارخانه باید در نظر گرفته شود. این موضوع سبب شده درآمد تولید شمش آلومینیوم از سنگ معدن بوکسیت نسبت به هزینه تولید آن به صرفه نباشد.

تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی

از آنجایی که آلومینیوم، یکی از پرکاربرد ترین فلزات در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، خودرو سازی و هواپیما سازی است. مدت هاست علاوه بر استفاده از منابع طبیعی برای تولید محصولات آلومینیومی، استفاده مجدد این فلز از طریق بازیافت مورد توجه قرار گرفته است. برخلاف فرآیند تولید آلومینیوم از بوکسیت، در فرآیند بازیافت قراضه آلومینیوم، هزینه ها کاهش می یابد. زیرا در تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی نیازی به تصفیه آلومینیوم نیست. همچنین در این فرآیند فلوئور تولید نمی شود و آلودگی ها بدلیل عدم استفاده از سودسوزآور که ماده ی خطرناکی است، کاهش می یابد.

تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی

تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی

 همچنین می توان گفت، انرژی مصرف شده در بازیافت قراضه آلومینیوم، هزینه تولید این فلز را کاهش می دهد. به عبارتی سبب افزایش درآمد تولید شمش آلومینیوم می شود. از طرفی، عدم بازیافت قراضه آلومینیوم و جایگزینی این ضایعات با ماده اولیه سبب هدر رفتن میزان زیادی انرژی می شود (برای جایگزینی هر تن قوطی آلومینیومی باید 5 تن سنگ معدن بوکسیت استفاده شود). از دیگر مزایای بازیافت ضایعات آلومینیوم، می توان به کاهش میزان زباله سوزانده شده یا دفن شده اشاره کرد. لذا این امر سبب شده درآمد تولید شمش آلومینیوم از ضایعات آلومینیومی نسبت به درآمد تولید شمش آلومینیومی از سنگ معدن بیشتر شود.

درآمد تولید شمش آلومینیوم در خانه

همانطور که گفته شد بازیافت آلومینیوم خیلی راحت تر و به صرفه تر از تصفیه آن از سنگ معدن بوکسیت است. این موضوع سبب شده، بازیافت ضایعات آلومینیوم مورد توجه قرار گیرد. حتی می توان به راحتی با ذوب آلومینیوم در خانه و با تجهیزات کم، مقدار زیادی شمش آلومینیوم یا ورق آلومینیوم ساخت. این فرآیند، با استفاده از کوره های کوچک انجام می شود و هرگونه ضایعات آلومینیومی موجود در منزل را می توان با این کوره ها ذوب کرد. برای تبدیل ضایعات آلومینیومی به شمش آلومینیوم نیاز به چهار مرحله ی خرد کردن، تمیز کردن، ذوب و ریخته گری است.

درآمد تولید شمش آلومینیوم در خانه

درآمد تولید شمش آلومینیوم در خانه

برای ذوب آلومینیوم در خانه، به یک مکان مناسب و تمیز و سیستم تهویه هوا نیاز است. برای انجام این فرآیند ابتدا باید ضایعات آلومینیومی را به شکل تکه های کوچک برش داده و سپس تکه های برش داده شده، در کوره با دمای 660 درجه سلسیوس ریخته می شوند. بعد از گذشت حدودا نیم دقیقه با استفاده از عینک مناسب و دستکش درب کوره را باز کرده و مواد ذوب شده به آرامی در قالب های مورد نظر ریخته می شوند. در نهایت بعد از گذشت 15 دقیقه قالب برگردانده شده و با ضربه زدن شمش آلومینیومی از قالب خارج می شود.

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بیشتر بخوانید:

ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری آلومینیوم یکی از مهم ترین و ساده ترین روش های تولید یک قطعه آلومینیومی است. بنابراین داشتن اطلاعات کافی در زمینه ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری فسفر برنز

ریخته گری فسفر برنز ریخته گری فسفر برنز در صنعت و کارخانجات همانند ریخته گری دیگر فلزات و آلیاژ ها بسیار تاثیر گذار است. آلیاژ فسفر

ساخت قالب ریخته گری آلومینیوم

ساخت قالب ریخته گری آلومینیوم اولین گام در فرآیند ریخته گری آلومینیوم است. در فرآیند ساخت قطعات فلزی با ریخته گری ، قالب سازی ، پایه

ریخته گری پوسته ای

ریخته گری پوسته ای یا همان قالب گیری پوسته ای یکی از فرایند های ریخته گری قالب مصرفی است. برای ایجاد حفره های قالب در روش

2 دیدگاه

2 Comments

  1. محمودسنجری گفت:

    سلام،ایا شمش المینیم ومس را به راحتی میتوان فروحت؟
    مشتریشون کجاها هست؟

    • فرمت گفت:

      سلام، وقتتون بخیر
      با کارگاه‏ های ریخته گری تماس بگیرید مشتری های اصلی اونها هستن. برای اطلاعات بیشتر می‏تونید به سایت فرمت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخصص دارید؟ به ما بپیوندید