پشـتیبانی (فقط واتس اپ و تلگرام)

تلگرام واتس اپ

جوشکاری ظریف کاری

فرمت » جوشکاری » جوشکاری ظریف کاری
جوشکاری ظریف کاری

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

جوشکاری ظریف کاری

جوشکاری ظریف کاری یکی از فرایند های جوشکاری است که در آن انرژی نسبت به جوشکاری عادی کاهش یافته و جریان کاملا کنترل می شود. به دلیل اینکه در جوشکاری ظریف کاری میزان جرقه تولید شده بسیار کم است ، جوش های ظریفی که ایجاد می شود برای جوشکاری ورقه های نازک ، ورقه های پوشش دهی شده و درز های کوچکی که با چشم دیده می شوند بسیار مناسب اند. با استفاده از قوس پایداری که در جوشکاری ظریف کاری تشکیل می شود می توان به صورت بهینه درز ها را از ماده جوش پر کرده و در تمامی پوزیشن های جوشکاری از این روش استفاده کرد. در جوشکاری ظریف کاری ، جوش های ظریف با کمترین مقدار سیلان جریان تشکیل می شوند.

جوشکاری ظریف

جوشکاری ظریف نوع خاصی از جوش است که دارای مزایای زیادی است که در قسمت قبل به بخشی از آن اشاره شد. اما در حالت کلی مزایای جوشکاری ظریف را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

۱- تشکیل جرقه به میزان حداقلی

۲- حرارت ورودی قابل کنترل

۳- کاهش اعوجاج قطعه کار

۴- قابلیت پرشوندگی بهینه درز ها

۵- قوس پایدار و بی صدا

۶- قوس قابل کنترل

جوشکاری ظریف کاری
جوش ظریف

دستگاه جوشکاری ظریف کاری

دستگاه جوشکاری ظریف کاری همانطور که از اسمش پیداست برای جوشکاری قطعات ظریف و نازک به کار می رود. اما با این حال بسیاری از افراد گمان می کنند که می توان از دستگاه های جوش صنعتی به منظور جوشکاری ظریف کاری استفاده کرد که این تصور اشتباه است.

در دستگاه جوشکاری ظریف عمق ، طول ، عرض و طول نقطه جوش بسیار اهمیت دارد. در نتیجه با تعبیه کردن صحیح نقطه جوش زیر دستگاه می توان اتصالات درجه یک و با کیفیتی را از دستگاه دریافت کرد. از دیگر مزایای دستگاه جوشکاری ظریف می توان به کوچک بودن آن و همچنین قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

ويژگی های دستگاه جوشکاری ظریف کاری

در حالت کلی ویژگی های دستگاه جوشکاری ظریف کاری را می توان به صورت زیر خلاصه برداری کرد:

۱- سرعت بالا در حین فرایند جوشکاری ظریف کاری

۲- کار کردن در ولتاژ 220 ولت

۳- قابلیت جوشکاری قطعه هایی با عرض و طول زیر 2 میلی متر

۴- دارای سیستم خنک کننده یا چیلر

جوشکاری ظریف کاری
جوشکاری ظریف

کاربرد لیزر در جوشکاری ظریف کاری

در جوشکاری لیزری با توجه به این که گرمای ورودی، اندک بوده و دقت و کنترل پذیری بالایی وجود دارد می توان آن را از دسته جوشکاری ظریف کاری به حساب آورد. با این روش می توان انواع ورقه های فلزی کوچک و حساس را جوشکاری کرد. در حقیقت جوشکاری با لیزر فرایند نسبتا جدیدی است که می تواند جایگزین دیگر روش های سنتی مثل جوشکاری میگ و جوشکاری تیگ باشد. این روش به ما امکان جوشکاری بازه وسیعی از تجهیزات با اندازه و ابعاد مختلف را می دهد. بسیاری از صنایع می توانند با به کارگیری جوشکاری ظریف کاری با لیزر بازدهی کار خود را بالا ببرند.

یک ماشین جوشکاری ظریف کاری لیزری به ما اجازه ایجاد جوش های بسیار ظریف بدون نیاز به استفاده از فیلر های متداول جوشکاری را می دهد. همچنین از دیگر مزیت های جوشکاری ظریف کاری با لیزر می توان به عدم تغییرشکل موضعی و عدم ایجاد حرارت بالا اشاره کرد.

در جوشکاری ظریف کاری با استفاده از لیزر به دلیل گرمای ورودی اندک، دقت و کنترل پذیری جوش بسیار بالا می رود. از این رو این روش تکنیکی شناخته شده در اتصالات انواع فلزات کوچک و ظریف به ويژه ورقه های نازک فولادی است. جوشکاری ظریف با استفاده از لیزر در طرح های اتصالی مختلف نظیر اتصال لب به لب ، اتصال روی هم و غیره کاربرد دارد اما نیاز به تجهیزات ويژه ای علاوه بر چشمه لیزر و سامانه اپتیکی انتقال و تمرکز باریکه لیزر نیز دارد.

جوشکاری ظریف
جوشکاری ظریف با لیزر

کاربرد جوشکاری ظریف کاری در صنعت خوراکی

صنعت مواد خوراکی به کنترل کیفیت و بازرسی های بهداشتی دقیقی نیاز دارد تا استاندارد های مربوطه رعایت شود. در صنعت خوراکی نگهداری و تعمیر تجهیزات نسبت به دیگر صنایع از اهمیت بالاتری برخوردار است. این موضوع لزوم استفاده از جوشکاری ظریف کاری با استفاده از لیزر را به ما نشان می دهد. زیرا جوشکاری ظریف کاری با لیزر سبب بهبود کیفیت جوش در تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در این صنعت می شود بدون اینکه نیاز به بازبینی وجود داشته باشد.

برای مثال آلیاژی که در صنعت خوراکی کاربرد فراوان دارد فولاد زنگ نزن است. جوشکاری ظریف کاری این آلیاژ با استفاده از لیزر بسیار ساده است به گونه ای که پس از جوشکاری هیچ گونه آسیب سطحی و یا زبری سطحی ایجاد نمی شود. این موضوع باعث می شود تا پس از جوشکاری، پاکسازی سطوح حساس و همچنین باکتری زدایی آن ها ساده تر شود. همچنین از دیگر کاربرد های جوشکاری ظریف کاری با استفاده از لیزر توانایی آن به ایجاد جوش هایی برای اتصال تجهیزاتی در بازه 0/5 تا 5 میلی متر است که در صنعت خوراکی بسیار پر کاربرد اند.

جوشکاری ظریف
جوشکاری ظریف کاری

دستگاه جوش ظریف کاری

همانطور که گفته شد جوشکاری ظریف اهمیت بالایی در صنعت دارد و اطلاع از قیمت دستگاه جوش ظریف کاری می تواند به افراد کمک کند تا انتخاب بهتری در زمینه خرید و فروش آن داشته باشند. دستگاه جوش ظریف کاری از جمله محصولاتی است که برای رفع نیاز های صنعتی تولید شده و با ابعاد و مشخصات فنی متفاوت و مشخصی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

دستگاه های جوشکاری ظریف کاری پرتابل از جمله محصولاتی است که در صنعت کاربرد های فراوانی دارد و در مدل های گوناگون سیار و ثابت و در اندازه های مختلف تولید می شود. بازه قیمت دستگاه جوش ظریف کاری با توجه به کاربرد و قابلیت های آن می تواند گسترده وسیعی داشته باشد.

دستگاه جوشکاری ظریف تیگ

علاوه بر جوشکاری ظریف کاری با لیزر با استفاده از روش جوشکاری تیگ یا TIG نیز می توان جوشکاری ظریف را انجام داد. زمانی که قطعه نهایی از ظرافت بالایی برخوردار باشد ، روش تیگ کارایی بالایی خواهد داشت. قطعاتی مثل قطعات هنری ، سینک های ظرف شویی ، قطعات حساس اتوموبیل و غیره که در معرض دید قرار دارند باید با روش تیگ جوشکاری شوند. همچنین ، با این روش، حرارت، کاملا کنترل شده و از جمع شدن (انقباض) و سوختن قطعات نازک و ظریف جلوگیری می شود. جوشکاری ظریف با روش تیگ بسیار باریک و دقیق هستند که این موضوع به دلیل متمرکز و پایدار بودن قوس ایجاد شده توسط تورچ تیگ است. همین موضوع این روش را برای جوشکاری ظریف قطعات بسیار حساس مناسب می کند.

جوشکاری ظریف
جوشکاری ظریف با لیزر

قیمت دستگاه جوشکاری ظریف

برخی از پارامتر های تعیین کننده قیمت دستگاه جوش ظریف کاری می تواند نوع سیستم دستگاه جوشکاری، کاربرد آن، قدرت و توان دستگاه جوش ظریف کاری ، اندازه عمق و طول و عرض دستگاه جوشکاری ظریف باشند. در ایران با توجه به این که تولیدکنندگان دستگاه جوش ظریف کاری زیاد نیستند معمولا این دستگاه ها بیشتر به صورت وارداتی هستند.

امتیاز

اشتراک گذاری

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

بیشتر بخوانید:

جوشکاری تیگ پالسی

جوشکاری تیگ پالسی روشی زیرمجموعه جوشکاری آرگون است که به جوشکار این قابلیت را میدهد که اتصال، در عین رسیدن به عمق نفوذ بالا، حرارت ورودی

جوشکاری سرامیک

جوشکاری سرامیک به سرامیک یا جوشکاری فلز به سرامیک به وسیله روش های مستقیم مانند جوشکاری نفوذی یا جوشکاری با لیزر یا روش های غیر مستقیم،

انواع جوشکاری برق

انواع جوشکاری برق شامل فرایند هایی اند که در آن ها پیوندی دائمی بین قسمت های مختلف فلزی ایجاد می شود. در انواع جوشکاری برق ،

جوشکاری ورق گالوانیزه

جوشکاری ورق گالوانیزه نیز تقریبا شبیه به جوشکاری ورق فولادی صورت می گیرد. در حقیقت برای جوشکاری ورق گالوانیزه عادی می توان از همان جوشکاری ورق

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخصص دارید؟ به ما بپیوندید